DHI-CUP er på vej i historie bøgerne.

Så skal DHI-CUP 2020 skrives i historiebøgerne. 1. kapitel skrives nu, og så kommer der en længere reportage fra løbet i næste uge.

Flere læsere har sikkert fulgt med på Facebook og set de 9 finaler. De ligger nemlig profilen DHI-CUP.

Men der er folk, der ikke er på Facebook, derfor kommer der en lille artikel her og nu.

Der var mange nye tiltag ved dette års DHI-CUP.

1. punkt – et helt nyt sted, et lille stykke udenfor Odense i landsbyen Allesø.

  1. punkt – ingen offroad.
  2. punkt – to klasser mere i onroad. FWD og F1.
  3. punkt – samme dækmiddel til alle. Der var borde, hvor kørerne skulle klargøre deres dæk.

Det var de største ”NYE” punkter.

 

Hvad grunden var til det lave deltager antal – kan man kun gætte om. Synd for RC Danmark og synd for klubben.

Men dem, der mødte op fik masser af køretid. Banen var som altid med nye tæpper, og hurtigt kom der greb i tæpperne, og kørere kvitterede med rigtigt flot ræs hele weekenden.

David Church, som var speaker roste mange gange kørere for deres flotte kørsels.

Bjarne Callesen fra Tinglev kom søndag for at være dommer, og det gjorde perfekt.

 

Der er 14 kørere til start i F1. Der blev kørt med 21,5 turns motor fra HobbyWing, og bilerne havde en fin fart på den store bane.

Jesper Rasmussen var overlegen i finalerne, og lod ikke de andre komme til fadet. Hele weekenden var han den hurtigste og kun Kim Nielsen kunne til tider komme ”lidt tæt på”.

Jesper vandt foran Kim og med tyske Alexander Bremer på 3.pladsen.

I FWD var der 10 deltagere. Her var det tyske Henrik Heitsch, der var hurtigst og kunne vinde 2 finaler fra pole.  FWD er ikke rigtig kommet i gang i Danmark, Steven M. Olsen kunne køre sig ind på 2.pladsen. Endnu en tysker kom i top-3, det var Dennis Fadtke.

I Modified kunne Patrick Hornum vinde sammenlagt. Han har deltaget i flere år og kørt sig i A-finalen flere gange. Men i år, hvor der ikke var nogle store navne med kunne han vinde. Sidste år blev han nr. 3.

Klassen havde kun 11 deltagere.

Florian Joos fra Belgien kom ind på 2.pladsen. Han har også været med i nogle år, men aldrig været i top 3.

Jakub Rozycki blev sidste år nr. 10, men kunne i år træde op på podiet, som nr. 3.

Superstock med 13,5 turns hobbywing motor og max gearing på 5.0 kan tæt ræs. Fin fart på banen.

Patrick Folman var hele weekenden en ”my” hurtigere end de andre. Tidligere vinder af løbet Martin Lissau ”skyggede” Folman, men kunne ikke tage pole fra Patrick.

Steven M. Olesen havde en travl weekend, da han kørte to klasser. Han havde stort overskud og kunne køre sig ind på 3.pladsen efter de indledende. Unge Casper Lund kunne lige køre sig i A-finalen.

Jesper Rasmussen havde også travlt, han kørte SS og f1. Han kørte sig ind på 4.pladsen efter de 5 indledende runder.

Der var ikke så meget at gøre ved Folman i finalerne for de andre køre. De kunne bare se ham ”stikke” afsted. Bedst af resten var Martin Lissau. Steven kunne også holde sin placering og sluttede på 3.pladsen.

Du finder alle resultater på siden her.

Related posts