C-HUBS, anti-roll bars og trækaksler er klar.

XRAY T4 2020 Del 4.

Pose nr. 5 ligger klar og nu handler det om styretøj, C-HUB, træk aksler med mere.

Jeg synes ikke jeg skal se, at der er nogle ændringer på C-HUBS og selve transmissionen(trækaksler).

Der er dobbeltledet aksler i front. Det er 50 og 51 mm kardaner, der følger med kittet. 52 mm anbefales til højgrebs baner. Husk og give dem lidt grease(sort).

Husk der er forskel på højre og venstre C-HUB. Men det står på den. Der er også forskel på de to bøsninger, der skal sidde i styreblokken. Den ”lange” skal sidde nederst.

Byggevejledninger anbefaler forskelige skiver inde og ude ved hjulene. Byg bare bilen efter disse anvisninger. Det er et godt udgangspunkt. Læg mærke til hingpins ude ved hjulene, de er 23 mm i front og 25 mm i rear.

Turnbuckles bygges næsten efter byggevejledningen, hvad forgår længden.. Man skal jo sætte bilen op før den kommer på banen, så det lidt spild af tiden og skrue for meget på dem.

 

Anti-roll bars ser velkendte ud. Men læg mærke til at de ud går under trækalslerne. Det er nyt på bilen, men opbygningen er den velkendte. Der bruges 1.3 mm i rear og 1,4 mm i front. Der kan købes op til 6 forskellige til bagenden og 4 forskellige til fronten.

De virkede perfekt efter bygningen, de skal ”løfte” lige meget i begge sider af bilen. 18 mm skal bøsningen være i højden på bærearmen. Der er forskel i pinion længden.

 

 

Related posts