DRCMU TC 3 2016/17.

DRCMU TC3 I Tinglev.

koerebreif

Der er altid fuldt hus i Tinglev hallen, når TI-Mo byder til RC løb. Denne gang var der næsten 80 kørere. Det giver problemer med at afvikle løbet om søndagen. I år var fordelingen i de 3 klasser lidt skæv, så hvis kørere ikke skulle være færdige kl. 20 om aftenen var der tid til lidt nytænkning. Folkene i klubben skal også hjem i ordentlig tid, det tager tid, når banen skal pakket ned igen.

En trænings runde blev aflyst om søndagen, og så så tidsplanen fornuftigt ud. Start kl. 7.45 og slut ved 19.00 tiden.

Klubben har købt nye ETS tæpper, men arbejdet med at lave grønne rabatter var ikke klar, der blev der kørt på de ”gamle” tæpper. Det er ikke dårligt, stadig fin greb i dem. Bane udlægget var velkendt. God blanding af hurtige og langsomme sving, plus en fin langside.

Der har været en del skriveri på Facebook omkring motor i superstock. Der køres stadig efter en liste, som ligger på EFRA´s hjemmeside, og på drcmu´s.

En del kørere havde stillet forslag om at køre med LRP motor med fast timing. Der var næsten fuld støtte, men ikke 100%.

carsch

Så kørere kunne gøre hvad de ville, bare de motoren stod på listen.

Hovedmanden bag forslaget var Patrick Folman. Man skal tilsyneladende ikke stikke næsten for langt frem, for Patrick fik nogle slemme ord med på vejen lørdag. Der er sikkert misforståelser, der ikke rigtig kunne løses. Men Patrick var så berørt af situationen, at han valgte at stille op i modified klassen i stedet for superstock.

numre

 

Der var premiere på de nye numre fra HS-RACING. De var meget fine, men desværre kunne de hvide tal på den gule baggrund ikke ses. Løsning – kørere tog bare et tus pen i sort, og malede ovenpå. Så var problemet løst.

Nicolai Nielsen var igen dommer/speaker og tæller ansvarlig. Han kom på noget af en prøve, da DRCMU´s pc valgte om lørdagen at gå i sort. Heldigvis fandt klubben og Nielsen er løsning. Hurra for det.

Hele søndagen forløb uden problemer, dog var et par kørere oppe og snakke med dommeren, efter nogle ”uheld” på banen.

pokaler

Modified:

Desværre er klassen blevet mindre og mindre. Kun 11 mænd stillede til start. Måske farten er for høj? Jeg ved det ikke. Som skrevet stillede Patrick Folman til start, og han er jo en hurtig mand, og han kunne blande sig i toppen.(han kørte modified sidste år) Han kunne vinde 1 runde, men det var ikke nok. Mike Gosvig kørte to sejre hjem i de indledende og så var pole hans.

Frederik Hovgaard kom ind på en sikker 3.plads. Der var kun plads til 8 i A-finalen. Sorte Per blev Tobias Hansen, der kom ind på 9.pladsen.

Du kan se finalerne her.

carsair

 

Mike tog starten i første finale. Men han røg ned på 4.pladsen. Blev han ramt bagfra? Dommerbordet sagde ingenting. Patrick og Frederik ”fløj” forbi. Folman i kontrol i fronten. Mike kørte sig godt op på 3.pladsen. De bedste alle på 25 omgange. Folman havde et forspring på 7 sekunder.

I 2.finale gav Mike de andre ingen chance for at komme forbi. Han kørte 11.825. Hurtigste mand på banen også efter de 5 min.

Folman og Frederik kom på næste pladser.

Nede i feltet skete der ikke så meget, folk blev på deres placeringer.

Sidste finale skulle afgøre, hvor sejren skulle gå hen.

cars

Finalen blev spændende, på 5. omgang lå Frederik Hovgaard på første pladsen og Mike var på 3.pladsen. Havde der igen været kontakt mellem de forreste. På 13 omgang overtager Patrick første pladsen, og Frederik ryger ned på 3.pladsen.

Folman holder fronten og kører i mål ca. 1 sek. foran Gosvig.

Hovgaard tager 3.pladsen. Igen var der ikke de store svingninger i placeringerne nede i feltet.

modifiedvinder

 

Samlet vinder blev dermed Folman foran Gosvig og Hovgaard på 3.pladsen.

morteniversen

Der var en lille pokal til Morten Iversen for dagens detalje – en flyvetur på langsiden.

 

STOCK.

Selvom der kun køres om æren i klassen, så bliver der givet fuld gas. Klassen er en fin samling af talent, rutine, gåpåmod og kampgnist.

I toppen lå der nogle rigtig erfarne herrer, som Jesper Folman, Bjarke Nyskov, Jens Otto Frederiksen og tyske Mirko Schreuer. 29 kørere var til start.

gavekort

Der er 6 gavekort til hver afdeling. Så selvom man bliver sidst, så kan man gå hjem med et gavekort til en hobby forhandler, beløbet er 150 kr.

girlpower

Girl power i stockklassen.

Tim Culmsee, der mest er kendt fra 1/8 Nitro buggy var til star. Han hyggede sig godt, og kunne køre sig i A-finalen trods næsten ingen erfaring med touringcar.

Der var lutter ”gamle” mænd med i A-finalen. Men ungdommen trænger sig på, Viktor Nielsen kom ind på 9.pladsen. Han kunne senere om søndagen vinde B-finalen.

Helt i front kunne ingen rigtig køre fra Bjarke Nyskov. Han vandt 2 finaler, og Jesper Folman vandt 1 finale.

Tyske Mirko Schreuer kom ind på 3.pladsen.

stock

 

SUPERSTOCK.

34 kørere til start. Et meget stærkt felt, hvor det er de små detaljer, der afgør om en kører er med helt fremme.

Som beskrevet var Patrick Folman ikke til start. Gode resultater kom fra Pelle Culmsee og Jesper Rasmussen. De kørte stærkt nok til A-finalen.

Men nogle skulle tage til takke med B-finalen eller mindre.

Stefan Finnich kom ind på den ”kedelige” 9.plads. Andre gode navne i B-finalen var Martin Christensen, Ole Strandlyst, Palle Hornum og Mads A. Callesen.

pit

 

Frederik B. Mikkelsen var til start med sin VBC bil. Første gang til løb med bilen. Han har sikkert kikket lidt rundt på nettet og fundet et set up til bilen. Han kunne tage 2.pladsen efter de indledende.

Mike Gosvig var hurtig hurtigst i alle 3 kval. runder. Du kan se hele A-finalen her på siden.

mikecar

Der er 7 kørere fra Sjælland og en fynbo i A-finalen. Hænger det måske sammen med, at der er faste baner på Sjælland, hvor der er klubaftener med ræs og hygge. Ingen baner på Fyn eller træningsmuligheder. I Jylland bliver der flere steder lagt tæpper ud i en hal hver søndag.

Det skete ikke de helt store ændringer i placeringerne i A-finalerne. Dertil var Gosvig for godt kørende. Han vandt alle 3 finaler i overlegen stil. I hver finale kunne han køre 25 omgange. Kun i sidste finale kunne Frederik B. Mikkelsen køre 25.

tekniskkontrol

Patrick Danielsen kunne ikke holde Pelle Culmsee bag sig, så de byttede plads. Pelle kom ind på 3.pladsen samlet. Jesper Rasmussen var til start med en ny version af Associateds touringcar, men mangler lidt før han rigtig kan blande sig i toppen. Steven M. Olesen mangler lidt fart i forhold til sidste år, og lå midt i feltet.

Bjarne Callesen kikke lige en ekstra gang på motoren i bilerne i A-finalen.

teknikskontrolss

Samlet resultat Mike Gosvig, Frederik B. Mikkelsen og på 3.pladsen Pelle Culmsee.

ssvindere

På grund af PC nedbrud, foreligger der ikke noget samlet resultat for de 3 første løb.

Resultat.