Flere arbejdstrin færdige.

Næste fase er at bygge links til fronten og bagenden plus styrelinks.

Nemt og og det betyder ikke så meget med målene i byggefasen. Den skal jo have den helt store setup, før den rammer asfalten.

På bunden skal der monteres plastik sidekasser og derefter en turen kommet til placering af centerdiffet. Læg mærke til hvordan de to stykkerkulfiber skal vende. 

Så skal i forste bærmearme havde dropskrue og en lille plade af plastik. Antiroll bars i front skal gøres klar. Selve “baren” er 2,6. HB laver bars fra 2,2 til 3,0 mm. De skal købes “ved siden af”.

Der er iøvrigt ikke så mange Option Parts til bilen, de er beskreven bagest i byggeledningen. 

Så er tiden kommet til det mere spændende, nemlig montering af geardiffet i gearhuset i front. Der bruges kuglelejer i størrelse 12x21x5 mm og 12x18x4. Tandhjulet, der skal køre sammen med gearet på diffet går hele vejen ud til selve kardanen.

Det er en rimelig lang kardan. Den går ca. 2/3 ned i chassiset. Husk de små afstandskiver. Selve ophænget sidder på gearhuset. Du kan gøre bilen kort eller lang alt efter, hvordan du placer skiver. Bilen bliver bygget efter manualen. Anti rollbars og nederst del af holderen til bumper er de næste punkter. Husk og give kardanaksel lidt fedt. 

De foreste trækaksler skal samles og igen skal du bruge lidt fedt. Der bruges lejer af 8x16x5 mm ude i styreblokkene. Der er støvhætter med, god detalje, så der ikke kommer så meget støv og skidt indtil lejerne.

C-HUBs(caster) er af aluminium  – 15 grader. Der findes en option parts på 6 grader.

Igen kan man vælge at bygge efter en setup seddel, eller følge vejledningen. Den foreskriver, at man bruger Thread Lock ved de små pinionskruer. 

Der er skiver foroven og forneden ved styreblokkene. Der er mange justering muligheder på bilen.

Forsættes……

Related posts