Så kom ophænget på plads.

Nu er jeg nået til ophænget på bilen – XRAY T4 2019.

Det er velkendte bærearme. Dog har XRAY nu lavet et set alu bærearme #302101. Men elleres er det de kendte graphite arme, så har været i T4 kittet de par sæsonen. Der følger stadig aktive rear ophæng med i kittet. Jeg har prøvet det på en tidligere model, og det fungere da udmærket, men synes heller ikke det gav bedre køreegenskaber.

Poser bliver gemt væk.

Du kan skifte nogle af alu delene ud med Messing dele. Det er et spørgsmål om placering af vægt.

Når du samler bærearmene så. Er det en god ide lige at checke hvor godt de bevæger sig sammen med hingspin. En særlig ”reamer” findes til formålet. #107633.

En tur med den, og så bevæger armene perfekt.

Der er en del bøsninger med i kittet til at justere toe-in og out. Jeg følger byggeledningen, det betyder at bøsningerne med en prik i midten skal bruges. På dette punkt er tiden og kikke på nettet efter forskelige set-up til bilen. På mine tidligere modeller har jeg kørt med anden set-up i front.

Men du skal det prøves igen med bilen lige ud af klassen.

Efter montering af bærearmene er det styrtøjet, der skal bygges. Der er to muligheder for placering af styrtøjet. Det har XRAY kørt med i flere år. Jeg har prøvet begge dele, og holder mig mest til styret monteret på bunden. ”flotating steering arm mounting” er til udjævne underlag og skulle klare curbs bedre. Prøve begge dele, og find din favorit.

Der er servo-saver med i kittet, men alle kører med et servo horn. Manuallen beskriver at servohorn skulle give mere styring ind i svinget, og styring vil føles mere direkte.

Jeg sætter servo-saver i min bil.

Sidste arbejde i dag er montering af overlæggenen. Der findes 3 versioner. Desværre er der kun en i kittet. Det nr. #301199.

Related posts