Så er den klar til race.

Så blev bilen klar med teknik og body.

Med i pakken fra Absima lå der også en servo low-profil Torque 12 kg/cm ved 6,0 V fra deres  COMBAT serie, en motor REVENCE 13,5 turns 3040 RPM-V/KVog speedo REVENCE(CTS 10)

servo

Servoen er en low profil og kan trække. Den har en hurtighed på 0.093/60 grader ved 6 volt. Motoren er en 13,5 turns, så den passer til den danske superstock serie. Der er mulighed for timing på selve motoren.

batteri

Speedo kan tage modified motor. Den er på 120 Ahm. Der er mulighed for at opdatere softwaren og man kan købe seup-box til den. Så man hurtigt kan ændre indstillinger ude ved løb. Den kan selvfølgelig køre ”blinky” mode.

Plus et 5400 90 Lipo batteri.

Der var loddet ledninger på speedo, men de var for lange, så de blev afkortet.

esc

Jeg monterede en blæser bag ved motoren, for at få temperaturen ned på motoren. Uden blæser kan en 13,5 turns motor let blive 90 grader varm eller derover

Alle 3 produkter har RCKONGEN på lager i Søndersø.

motor

Radio anlægget er fra Sanwa. Jeg monterede en body fra Protoform. De har designet et ny Dodge body. Navnet er DART.

Så er bilen klar, og dækkene er fra Sorex. Kontroldæk fra DRCMU serien.

Sidste arbejde er at sætte bilen i et setup board, og checke camber, frihøjde og toe-in.

Bilen skal deltage i DRCMU 2 i Vejle.

Derefter kommer en artikel om bilen og de forskellige produkter fra Absima.

Forsættes…….

Related posts